2006/09/12

The next world cup of football

I read the news about the next world cup.

According to the news, the next world cup may be held in Australia. Once I read the website who is African and lives in Africa about the next world cup. He worried about the next world cup and he tried to post the articles of real African because the crimes of African are increasing. People who plan to go to Africa at the next world cup have to know about them.

I am glad that the next world cup will be held in Africa. But it is important that people can enjoy watching the games at the good stadiums and players can practice and stay at the hotels with their families while the world cup. The host countries must prepare stadiums , accommodations, transportation while the world cup.

When the world cup of Japan and Korea was held in Japan, I think that some of people took great pains because they must prepared the infrastructure for the first time.

Of course we could enjoy the world cup because of them.

So infrastructure(stadiums,transportations,hotels etc) is most important and the host country for the world cup have to spend a lot of money.

Anyway, I look forward to the next world cup!haha

2 件のコメント:

匿名 さんのコメント...

reonaさん

こんにちわっ。
ちょっと英語力が足りない私なだけに、
この記事をきちんと理解できたか自信がないんだけど、
アフリカでのワールドカップのことですよね?(笑)
私もその話をニュースで見た時に
「アフリカでも出来るんだ~」って思いました。
ワールドカップ規模のイベントをやるとなると、
競技場や宿泊施設に移動手段など様々なことで
すんごいお金がかかると思うんだけど、
それだけの経済力があるのかなーとか。
↑余計なお世話かな。(笑)
それに治安もそうですよねー、これ重要です。!

reona さんのコメント...

sainsburysさん、こんにちはー。

コメントありがとうございますー。
はい、アフリカのワールドカップのことですー。
文法ミスなど一杯なので、お恥ずかしい限りです。

そうなんですよね、インフラって大事ですよね。
日本でも日韓共催の時は、
各自治体も宿泊施設の確保などと
結構大変だったと聞きました。

とにかく、いつかは実際にスタジアムで
ワードカップを見に行きたいと思う私でありますー。(笑)